2011. március 13., vasárnap

A Jeti

Úgy alakult, hogy az ÖBB Railjet vonatával utaztunk haza tegnap a Keleti pályaudvarról. Tetszett, kényelmes volt, és ha minálunk alkalmas lenne rá akár csak 1 km vasúti pálya, mehettünk volna 230 km/órával is! Milyen jó is lett volna!

Lehet, hogy egyszer csak az ekkora sebesség kipróbálása miatt elutazom vele, mondjuk a végállomásig!








2011. január 23., vasárnap

Az üveges munkája

Rendeltem a város egyetlen üvegesétől 4 db akváriumot. Négy egyforma akvárium, semmi extra, nem különleges formájú egyik sem. Még csak nem is nagyok.

El is készültek, nekem mondjuk már akkor sem tetszettek, mert csúnya, igénytelen munkát végzett a "szakember", ráadásul drága is volt!

Elérkezett az idő, hogy teszteljem őket, és az első, sima feltöltésnél mi derült ki? A 4 akváriumból 2 ereszt, lyukas! Felháborító! Ez 50 %! Milyen munka ez?

Most mehetek vissza reklamálni, cipelhetem vissza az akváriumokat és még ő lesz majd megsértődve! Íme egy kép, amin jól látszik, hogy milyen munkát végzett már az üveg méretrevágásánál is, majd a ragasztásnál is!

Okádék! 



2011. január 9., vasárnap

Fatüzelésű, keskenynyomközű gőzmozdony

Ezt a régi, de gyönyörűen felújított, működőképes gőzmozdonyt Szilvásváradon kaptam lencsevégre. A 394-057 pályaszámra hallgató, háromtengelyes kis gőzös gyönyörű állapotban van, és bár nem túl erős és a hatótávolsága is kicsi, de vígan húzta a kirándulókkal teli vagonokat.

Persze eredetileg többnyire tehervagonokkal szaladgált, de ez a feladat már a múlté. Hol van még üzemelő, keskenynyomközű gazdasági vasút?




Készítettem egy kisfilmet is a mozdonyról. Íme: