2018. január 16., kedd

Gömbfej, avagy a gömbbé dagadt fej

A cikk eredetileg megjelent: 2013. március 2-án

Nekem egy jó, öreg Suzukim van, még soha nem hagyott cserben, sőt tulajdonképpen még soha semmi nem romlott el benne! Amit lehet, megcsinálok rajta magam.

Van azonban úgy, hogy muszáj szerelőhöz menni. Ilyen pl. a műszaki vizsga is. Kinéztem egy kedvező ajánlatot egy másik márka szervizében és kértem időpontot.

El is vittem az autót a megbeszélt időpontra, be is adtam, gondoltam egy-másfél óra és megvan a műszaki, újabb két évig legalább ezzel sincs gond!

Hazabandukoltam és vártam. Egyszer csak csörög a telefonom. Felveszem: a kedves női hang a szervizből! Mondja, hogy van egy kis gond az autóval, lóg a futómű, ki kell cserélni a jobb első lengőkar gömbfejét! Jó, gondoltam magamban, van ilyen, elkopott, mégse mai darab, és amilyen utakon rázkódik szegényke még érthető is.

Nagyon segítőkész volt a kedves hang gazdája, mert azonnal mondta, hogy ők szívesen megcsinálják, ha rábólintok, még ma megrendelik a szükséges alkatrészt és amint az megérkezik, ki is cserélik!

Jó, kérdem: mennyi? És akkor távolról, mintha az űr mélyéről jönne a hang, hallom: 36 000,- + két gumiharang: 4 000,- + 8 500,- munkadíj: tehát kb. 50 000,- Ft és már mehet is a műszakira, ami újabb 20 000,- Ft.

Micsoda??? Fizessek 50 ezret egy darab gömbfej cseréjéért? Na, nem!

Az első utamba eső alkatrészboltban a komplett lengőkart, gömbfejjel együtt megkaptam 8 500,- Ft-ért, amit egy ismerős szerelő kedvező áron már be is szerelt!

És most jöhet a műszaki, én meg a megspórolt pénzből majd veszek a feleségemnek valami ajándékot, szegény nagyon megijedt, felvidítom legalább!

Ja, azt még el sem meséltem, hogy az alkatrészboltban kérdi az eladó, hogy milyen gumiharang kell: a kormányműé vagy a hajtásé? Mondom, azt nem tudom, a szervizben nem mondták, én meg elfelejtettem megkérdezni, de mindjárt felhívom őket! Úgy is tettem, és jött a második döbbenet: azt mondja a szerelő, hogy a gumiharangoknak tulajdonképpen semmi baja, ő azért írta fel, hogy vegyek (mindjárt kettőt!) mert hátha a lengőkar cseréje közben kiszakadnak! Na b...meg! Ez szép! Hátha, mi?

Jelzem, a gumiharangot le sem kellett venni a lengőkar cseréjéhez!

De azért lenne pár kérdésem!

Ez a szokásos eljárás? Betéved valaki jóindulatúan, optimistán a szervizbe, mert azt gondolja, hogy ott hozzáértő emberek segítenek neki? Ahol első az ügyfél, mert mint az autópiac hangos és folyamatos sirámaiból tudjuk, évek óta pang az újautó-piac és egyetlen túlélési pontjuk a szervizelés, amit ők aztán különös odafigyeléssel kezelnek...

Hát igen...

Vajon hány pánikba esett egyedülálló nőt, vagy kicsit sem hozzáértő férfit vágnak át egy héten? Az, hogy ugyanez a műsor lemegy gondolom minden cégautón, legalább olyan elszomorító, hiszen a céges autót odavivő dolgozó szarik rá, hogy mennyibe fog kerülni, de végső soron azt is mi fogjuk valahol kifizetni, mert a cég majd minden költséget szépen beépít az áraiba...

Nem sajnálom az autóipart, kicsit sem! Sőt!

Nincsenek megjegyzések: